Inspirée par les principes du Taoïsme de l’Entre et par le concept de l’écart, développé par le philosophe et sinologue François Jullien. L’artiste, révèle par la couleur les vides entre les formes (végétaux, corps humains). Après une phase d’observation du motif, vient le dessin puis la découpe des pochoirs. Par la superposition, la couleur donne forme et présence au vide, révélant des paysages abstraits ou des spectres anthropomorphes. La perception de l’observateur oscille entre la figuration et l’abstraction. Produisant un mouvement continu entre le sens et le non sens, un voyage du regard sur le chemin de l’invisible.
Inspired by the principles of Taoism of the Between and by the concept of the gap, developed by the philosopher and sinologist François Jullien. The artist, through color, reveals the voids between forms (plants, human bodies). After a phase of observation of the pattern, comes the drawing and then the cutting of the stencils. Through superimposition, color gives shape and presence to the void, revealing abstract landscapes or anthropomorphic specters. The perception of the observer oscillates between figuration and abstraction. Producing a continuous movement between meaning and nonsense, a journey of the gaze on the path of the invisible.